פעם דיברו על עבודה לחיים. למדת מקצוע, התמחית בו, נכנסת לעבוד בארגון – משכורת קבועה, תנאים סוציאליים, דמי הבראה וביגוד ואתה מסודר. קראו לזה "מסמר בלי ראש"…. ובכלל, לא שאלו שאלות. יש פרנסה? פרנסה טובה? תודה לאל… הכל בסדר. קיבלת קביעות? אתה בכלל מסודר…

אז נכון שעדיין יש המחפשים עבודה קבועה ומסודרת ואפילו לכל החיים…. אך מספרם של אלה הולך ופחות ככל שהשוק מתפתח, הטכנולוגיה מנגישה מידע, ההשכלה נגישה יותר ואנשים מדברים על משמעות, על מימוש, על סיפוק, עניין. כל אלה, לא עוד פריבילגיה אלא הכרח קיומי.

זה גם קשור לעלייה בתוחלת החיים המאפשרת לאנשים לנוע בין שתי קריירות ואף יותר. החברה גם יותר ויותר מעודדת אנשים לעשות שינוי כחלק מתהליך צמיחה אישי שגם הוא הפך להיות מוערך. כולנו מדברים על איכות חיים. איכות חיים מתייחסת ל-איך (איכות) אדם חי את חייו. והעבודה, שמהווה מרכיב כה משמעותי בשגרת חיינו היא בדיוק המקום שבו אנחנו מבקשים למצוא משמעות, עניין, סיפוק והנאה ובהתאמה לאלו – עבודה שמייצרת ערך עבור העושה בה.

אז מהו שינוי קריירה?

שינוי קריירה הוא עניין נפוץ. רבים משנים כיוון במהלך חייהם. לא תמיד השינוי הוא דרמטי, אבל הוא יכול להיות כזה בעבור האדם העושה אותו. כשהשינוי נמצא באותו תחום מקצועי רחב – הוא נחשב לשינוי מתון. כשהשינוי פורץ לתחומים חדשים – הוא דורש התארגנות אחרת והוא מורכב יותר.

ומיהם המשנים?

הקבוצה הראשונה היא של בני 30-35 – שמרגישים שלא בחרו בכיוון המקצועי המתאים להם, ובוחרים ללמוד משהו חדש.

קבוצה נוספת היא בני 40-45 – אלה כבר צברו שנות תעסוקה/קריירה ומרגישים שצריכים שינוי. הצורך נובע מרצון להפחית בלחץ העבודה, לייצר איזונים נכונים יותר בין תחומי החיים השונים. פעמים רבות יש ילדים בבית ומרגישים שרוצים לבלות איתם יותר או סתם רוצים לשפר את מעמדם או מצבם הכלכלי לאחר שהבינו שבעבודה/עיסוק נוכחי הגיעו לידי מיצוי .

הקבוצה השלישית היא בני 50-55 – מצבם כבר שונה. הילדים גדלו, מבחינה כלכלית מצבם רווח. מבינים שהחיים חולפים, ומבינים שיש עוד נושאים שמעניינים אותם ושזה בדיוק הזמן. לרוב, בקבוצה זו אנשים מגובשים יותר ויודעים כבר מה הכיוון שבו ירצו להתפתח או לעסוק.

הקבוצה האחרונה – היא מי שפרשו מהעבודה לגמלאות, ולא רוצים להפסיק לעבוד. הם, כבר לא בהכרח זקוקים לפרנסה אלא לעיסוק שיקנה להם משמעות, עניין וערך.

איך ניגשים לתהליך שינוי? מה צריך לקחת בחשבון? במה זה כרוך? איך מבטיחים שהתהליך ייעשה באופן הנכון והיעיל ביותר?

על כל אלה ארחיב בפוסטים הבאים….. וגם אשלב בהם דוגמאות אמיתיות!! מאנשים שעשו זאת ובהצלחה.