מי לא מכיר את הסיטואציה שבה אתם מגיעים לראיון, חדורים במוטיבציה לצלוח אותו בשלום ולהתקבל לעבודה.

וזה גם די ברור – מחפש העבודה הוא זה שנמצא לרוב בעמדת הנחיתות, הוא הזקוק לעבודה, בעוד שהכוח מצוי אצל הארגון הקולט.
כאן כדאי לזכור שאמנם מקום העבודה בוחר אותך, אך גם אתה בוחר בו.

זה יכול להיות תפקיד חלומות (על הנייר) אבל בהכנה נכונה ובהתבוננות על מה שראוי לבחון, תוכל לקבל מידע שיסייע לך להחליט אם זה המקום שאתה אמנם רוצה לעבוד בו.
אז על מה כדאי לשים לב?
1. הגשת פנייה עם קורות חיים – תוך כמה זמן חזרו אליך? כיצד תואם מולך הראיון? האם ניתן לך מידע מקדים לפני הראיון, למשל – מי יפגוש אותך?
2. אתר האינטרנט של החברה – הוא חלון ראווה שדרכו אפשר לקבל מידע רב ולא רק על הפעילות. על המבנה הארגוני, על חזון החברה, ערכיה. מהם הדגשים שהיא בוחרת לשים בפרונט. האם מוצגים בה בעלי תפקידים? ואם כן, כיצד?
3. חיפוש בפורומים, באתרי חדשות ודרך רשתות חברתיות– יכול לגלות לך מידע רב ערך על איך זה לעבוד בחברה הזו… ידוע הוא שיש חברות שכייף לעבוד בהן ויש כאלה שעדיף להתרחק מהן. תוכל גם לקבל מידע על מצבה הכספי של החברה, בעלי התפקידים בה, תחלופה של בעלי תפקידים.
4. מה נמסר לך לפני הראיון? הגעת לראיון. אתה יודע מראש עם מי תיפגש? האם הסבירו לך לגבי התהליך?
5. ביום הראיון – נכנסת למשרדים. איך הכנסת האורחים? מקבלים את פניך? מציעים לך קפה? מזמינים אותך לשבת במקום נעים?
6. בעת ההמתנה – אתה יושב וממתין, וזו הזדמנות נפלאה לחוש את המקום ואת האווירה בו. איך מרגיש לך שם? מה המקום משדר? מקצועיות? סדר? פורמליות? אסתטיקה? עציצים פורחים? אנשים מחייכים שם? יש הרגשה של אוירה טובה? מתח, אגב מרגישים באויר….
7. זומנת לשעה מסויימת. האם נכנסת בשעה הייעודה? אם יש עיכוב, האם מתנצלים בפניך?
8. בכניסה לחדר – הוזמנת לחדר. איך קיבלו את פניך? איך מתנהל הראיון? כמה המראיין מדבר וכמה הוא מתעניין בך. האם עשה שיעורי בית לפני הפגישה איתך? האם אתה מתרשם שהוא קרא את קורות החיים קודם, או שהוא מעיין בהם תוך כדי ראיון. האם הוא שואל כדי להבין וללמוד, או השאלות הן רוטיניות רק כדי לסמן V?
9. בעת הראיון – כמה מידע ניתן לך תוך כדי הראיון לגבי התפקיד, המיקום הארגוני שלו, התוכן, מול מי ואילו משימות תידרש בתפקיד. בקיצור – כמה אתה יכול ללמוד על התפקיד מתוך הראיון.
10. באיזו מידה נעשה נסיון לשווק לך את התפקיד? כמה זמן הוקדש לראיון? האם המראיין קיבל שיחות טלפון תוך כדי? כמה הוא היה מכוון אליך.
11. האם ניתנה לך אפשרות לשאול שאלות? האם אתה קיבלת תשובות ענייניות לשאלות הנשאלות או הרגשת שמנסים להסתיר ממך מידע?
12. לסיכום – האם הרגשת שהתייחסו אליך בכבוד וברצינות הראויים? האם הסבירו לך מה השלב הבא בהתייחסות ללוחות זמנים?

יצאת מהראיון, תברר לעצמך מה אתה מרגיש ביחס לאופן שבו נעשה, ביחס למקום. האם בתחושת הבטן אתה מרגיש שהיית רוצה לעבוד שם, או שיש משהו שמרתיע.

זקוק/ה להתייעצות? מתלבט/ת? מוזמן /ת להתקשר – חגית 054-5749651